Naar Tulfes - Reisverslag uit Tulfes, Oostenrijk van Chris Olijve en Ineke de Klerk - WaarBenJij.nu Naar Tulfes - Reisverslag uit Tulfes, Oostenrijk van Chris Olijve en Ineke de Klerk - WaarBenJij.nu

Naar Tulfes

01 Juni 2015 | Oostenrijk, Tulfes

Hallo allemaal,

zondag 31 mei

Om 9.30 u vertrokken we met mooi weer. Terug naar Trento en over de Brenner Autobaan richting Innsbruck. Dan richting autobaan Salzburg en na enkele kilometers afslag Hall en Tulfes. Een steile bochtige weg naar boven tot 900 m bracht ons in Tulfes. We moesten het dorp door en na enkele kilometer lag Hotel Geisler aan de rechterkant van de weg. Vriendelijk Tiroler hotel en we hebben een ruime kamer met een fatsoenlijke badkamer. Het vorige hotel "Ambassador" had zo'n kleine douche dat je alleen rechtop kon staan, bukken lukte al niet ( 45 x 45 cm)
Nu vanaf het balkon hebben we het mooiste uitzicht van de wereld op besneeuwde bergtoppen.
Op de kamer ligt een uitgebreide informatiemap over het hotel en de mogelijkheden voor uitstapjes ( was in het vorige hotel ook niet ).

We eten een hapje buiten op het terras en ze vragen of we vanavond mee-eten met het dagmenu. Ze hebben hier ook een heerlijke Veltliner wijn. Hier kunnen we het wel even uithouden.
Uit de informatie blijkt dat het ook een héél bijzonder wintersportgebied is : helaas 50 jaar te laat !

Het eten was erg lekker, maar veel te veel.

maandag 1 juni

Weer een stralende dag al wordt er regen voorspeld.
Chris heeft last van jicht aan zijn pols.

We maken een toertje langs smalle weggetjes en kleine dorpjes.
Het uitzicht op de besneeuwde bergtoppen is adembenemend. We komen onder de grote Europabrücke door, machtig gezicht ( 190 m hoog). Dan belanden we in Innsbruck waar we op een terrasje hebben geluncht. De zon schijnt nog steeds en het is warm, 25 graden. Er komen wel wolken opzetten, maar dat is van later zorg.
Terug in het hotel zitten we lekker op het terras met een glaasje wijn. We kletsen wat met de eigenares, die na 50 jaar Nederlandse gasten te hebben gehad, goed Nederlands spreekt.
Als Ineke op de kamer komt, zijn ze de bedden aan het repareren. Alles staat op de kop, stomme verbazing, niet gemerkt dat er wat kapot was. Er was iets met de lattenbodem en alles komt in orde.

We eten vanavond iets van de kleine kaart.

Tot de volgende keer
Chris en Ineke

• 01 Juni 2015 - 18:25

Jan:

Zeker te veel gegeten gisteren en nu door het bed gezakt.
    Ja, uitzicht op de bergen is fantastisch voor ons laaglanders.
    Geniet nog maar lekker. Hier voorspellen ze mooi weer einde van de week.

• 01 Juni 2015 - 19:14

Immie:

Wij zijn net een weekje thuis van onze vakantie naar Spanje, waar wij het huis van goede vrienden mochten gebruiken. Zij waren een maand naar Amerika, we hebben het heerlijk gehad.
    Zelfs een hittegolf mee gemaakt, maar met een zwembad in de tuin was dat geen enkel probleem!
    Ik heb sinds we thuis zijn jullie reisverslagen gelezen, wat daarvóór binnen gekomen was lees ik nog!
    Leuk jullie ervaringen te lezen. Zullen we nadat jullie thuis zijn weer eens afspreken? Onze toevallige ontmoeting en etentje bij Schoneveld vond ik heel gezellig.
    Groeten en wellicht tot ziens, ook namens Guust,
    Immie.

• 01 Juni 2015 - 19:30

Preethi:

hoi, gisteren was de Toppers geweldig, ondanks de regen in het voorprogramma buiten,. in de arena zelf was het super. we moe. en nu 2 zieke, de meisjes. Danique erger dan Naomi.
    het wordt deze week super weer en er een bbq gepland met vrienden bij ons thuis.
    wim moet nu wachten op papieren van de gem. MG duitsland en de Krankekasse voor een nieuwe zorgverzekering en als dat geregeld is , is hopelijkde VOG ook binnen en mag hij zeker 1 juli beginnen met zijn nieuwe baan. Ik heb de lunch gehad met de vrijwilligers . morgen nog een bijeenkomst en daarna de laatste cursus. volgende week mijn eindgesprek omdat ik vanmorgen niet kon.dus afwachten wat ze dan zeggen, maar ik heb er zin in.
    geniet ervan , doen wij ook. wim , preethi en de kids

• 01 Juni 2015 - 21:55

Chris Olijve En Ineke De Klerk:

Hopelijk zijn de papieren voor Wim snel in orde. Beterschap voor de meisjes.
    Groetjes Ma en Chris

• 02 Juni 2015 - 14:29

Wim En Bernie Van De Lugt:

Wij zijn al weer nieuwsgierig naar jullie volgende belevenissen. Groeten van Wim en Bernie