In Hornberg - Reisverslag uit Hornberg, Duitsland van Chris Olijve en Ineke de Klerk - WaarBenJij.nu In Hornberg - Reisverslag uit Hornberg, Duitsland van Chris Olijve en Ineke de Klerk - WaarBenJij.nu

In Hornberg

05 Juni 2015 | Duitsland, Hornberg

Hallo allemaal,

vrijdag 5 juni

Het is bloedheet, boven de 30 graden.
We gaan na het ontbijt naar Hornberg een leuke kleine plaats vlakbij het hotel.
We willen naar het museum, maar dat blijkt pas om 16.00 u open. We wandelen wat door het dorp en drinken wat fris op een terras.
We maken een kleine ronde door de bergen met leuke weggetjes en veel motorrijders ( trouwens de hele reis al ).
De brem bloeit langs de weg en de boeren zijn druk met hooien.
Het is te warm om veel te ondernemen. We eten wat op het terras van ons hotel en kijken op onze kamer naar de halve finale tennis van Roland Garros.
's Avonds eten we weer op het terras van ons hotel, maar tegen 8 uur komt er een bliksem met een heel harde donderslag. Het voltallige personeel holt naar buiten om tafelkleedjes en stoelkussens binnen te halen. Wij zaten onder de luifel en hadden niets te vrezen. Er zijn 10 druppels regen gevallen en toen bleef het droog. De temperatuur zakte tot iets onder de 30 graden.. We hebben er tot 9.30 u gezeten toen het donker begon te worden.
Morgen gaan we naar Traben Trarbach waar Parkhotel onze laatste pleisterplaats is.

Tot de volgende keer
Chris en Ineke

• 05 Juni 2015 - 22:42

Preethi:

Hoi,
    Hier hebben we net een onweersbui gehad . Deze was klein, straks komt er meer. Maar gelukkig is dat vannacht. Het was overdag bloedheet.
    Wim heeft zijn VOG binnen en nu nog de papieren van de Krankekasse binnen krijgen en dan invullen en terug sturen. En van de gemeente MG nog papieren ontvangen en dan heeft hij alles . Ik heb mijn certificaat Support opvoedingsondersteuning gekregen.

Verder gaat alles goed hier.

Liefs Preethi

• 05 Juni 2015 - 23:22

Jannie Fransen:

Wat een mooie kwaliteit foto's maken jullie. Een genot om naar te kijken. Vandaag was het hier ook erg warm. Bij ons (Nijverdal op de camping) begon het pas om half 10 vanavond te regenen en te onweren. Maar bij wat we hoorden vanuit het midden van het land valt het hier gelukkig mee.
    En wat Traben Trarbach betreft: wij waren er vorig jaar ook nog even. Leuk, maar toeristisch.
    Nog veel plezier hoor. Jannie

• 06 Juni 2015 - 11:26

Job :

Leuk plaatsje aan de Moezel.
    We zijn er geweest in 1969 en 1970 ( op huwelijksreis ) en bezochten het Mittelmoselmuseum.
    Aangezien we de enige bezoekers waren kregen op zolder , waar een maquette stond van het kasteel aan de overkant, ( dat overigens geheel is verdwenen,) een prive voorstelling van professor dr. Ernst Spiess, de conservator. De man was toen al heel oud en nu is er een straat nar hem genoemd ontdekte ik op een wijnfles.