Naar Levico Terme - Reisverslag uit Levico Terme, Italië van Chris Olijve en Ineke de Klerk - WaarBenJij.nu Naar Levico Terme - Reisverslag uit Levico Terme, Italië van Chris Olijve en Ineke de Klerk - WaarBenJij.nu

Naar Levico Terme

28 Mei 2015 | Italië, Levico Terme

Hallo allemaal,

donderdag 28 mei

Gisteravond raakten we tijdens het eten met een stel Duitsers in gesprek. Ze nodigden ons uit aan te schuiven en nog een borreltje te drinken. Ze woonden in de buurt van Bernkastel aan de Moezel en kwamen al 10 jaar in dit hotel. Het weekend is er een groot schuttersfeest en komen er nog veel meer mensen ( bussen vol ). De schutters uit Mühlbach komen op hun beurt ook naar de Duitse schuttersfeesten.
Er sloten zich ook nog familieleden bij aan die in een ander hotel logeerden en een paar plaatselijke bekenden. Het werd steeds gezelliger en de wijn vloeide rijkelijk. Het bleek dat enkele mensen ook op de schuttersfeesten in Kerkrade waren geweest. We werden bijna familie. Het was erg gezellig.

Vandaag gaan we naar het volgende hotel in de buurt van Trento. Het is maar 125 km. Bij Brixen gaan we de snelweg op richting Bolzano. het is erg druk met vrachtverkeer en vanwege wegwerkzaamheden zijn er af en toe opstoppingen. Bij Trento gaan we van de snelweg af en dan is het nog ongeveer 25 km. Met behulp van de beschrijving van Rebel Travel vinden we het hotel vrijwel direct. Het is een groot en mooi hotel met een parkeerplaats voor de deur, dus geen nauwe straatjes en gangetjes.Het hotel ligt vlakbij het meer van Levico, we kunnen het vanaf ons balkon zien. We zitten rondom in de hoge bergen.
Het weer is schitterend! We kunnen met blote armen in de schaduw zitten.
Na een poosje op het grote terras te hebben uitgerust ( we waren hier al vóór 12 uur ) zijn we met de auto naar het plaatsje Levico Terme gereden. Lopen was voor ons te ver. Het is een vriendelijk dorp met smalle straten en overal prachtige perken en bakken met bloeiende bloemen ( vooral rozen ) We eten een heerlijke tosti.
Er is een snelle Wifi verbinding en een verloopstekker voor het opladen van de laptop hadden ze bij de receptie
We hebben nog een wandeling gemaakt langs het meer. Er waren grote zonneweiden met mooie bomen en her en der bankjes en prieeltjes. Ook is er een stuk waar je in het meer kunt zwemmen. Er zijn veel mensen die genieten van het mooie weer.
Het avondeten is niet à la carte en we moeten uit het dagmenu kiezen. dat is teleurstellend. Morgen gaan we wel ergens anders eten.

Tot de volgende keer
Chris en Ineke

• 28 Mei 2015 - 22:58

Olaf:

Mooie omgeving Lago di Caldonazzo en Levico! Geniet ervan. Gr, Olijfjes uit Waubach.

• 28 Mei 2015 - 23:42

Preethi:

hoi,

geniet er maar van , het is jullie gegund. hier hebben een behoorlijke bui gehad. maar verder is het weer lekker en niet koud.

veel plezier

gr wim, de kinderen en ikke

• 02 Juni 2015 - 14:00

Wim En Bernie Van Der Lugt:

Ook hier hebben we een paar dagen op de camping gestaan aan het meer van Levico. Het water was heerlijk warm, maar de camping naar ons idee veel te vol