Naar brixen - Reisverslag uit Mühlbach, Italië van Chris Olijve en Ineke de Klerk - WaarBenJij.nu Naar brixen - Reisverslag uit Mühlbach, Italië van Chris Olijve en Ineke de Klerk - WaarBenJij.nu

Naar brixen

27 Mei 2015 | Italië, Mühlbach

Hallo allemaal,

woensdag 27 mei

Vandaag gaan we met de bus naar Brixen ( Bressanone ).Een aparte ervaring, want wij gaan nooit met openbaar vervoer.
In de binnenstad van Brixen zijn veel galerijen met allemaal winkeltjes. We scharrelen door nauwe straatjes en bezoeken de Dom. Imposant zowel van binnen als van buiten.
Op een terrasje zitten is niet zo aangenaam ( er zijn er trouwens genoeg ), want er staat namelijk een koude wind, hoewel de zon schijnt.
We lunchen ergens binnen. Tot onze grote verrassing hebben ze mosselen op de kaart. We hebben echt gesmuld!
Na de lunch bezoeken we het Pharmacie-museum, klein maar wel leuk.
Om het busstation te vinden was door de wirwar van straatjes nog even puzzelen. Met behulp van de plattegrond lukte het toch. Onze bus kwam net aanrijden en we konden zo instappen.
Nu wat uitrusten en de route voor morgen bekijken,want morgen gaat de reis verder naar Levico Terme in de buurt van Trento.

Tot de volgende keer
Chris en Ineke

• 27 Mei 2015 - 17:35

Preethi:

hoi,

hier mooi weer en lekker aangename temp. zondag op de kermis de kinderen van wim gezien en bij hun wat gedronken. ze zijn als een blad omgeslagen. maar ik blijf nog op mijn hoede .
    zaterdag zien we ze weer in de speeltuin.

• 27 Mei 2015 - 18:18

Jan:

Mooie Dom in Brixen en goede reis morgen.
    Nafiozo mosselen, nu het zal wel.

• 27 Mei 2015 - 21:08

Gerie:

Het was hier de afgelopen dagen erg druk,dus geen reactie.
    Aanstaand weekend ga ik met Mariska op stap, dat wordt vast gezellig!!!!!
    Eerst nog even uitpuffen van vorige week.
    Groetjes en ik reis mee met de kaart erbij.
    Gerie

• 27 Mei 2015 - 21:32

Pascal:

Leuk alles te lezen! Nog goede vakantie!