Bled - Reisverslag uit Bled, Slovenië van Chris Olijve en Ineke de Klerk - WaarBenJij.nu Bled - Reisverslag uit Bled, Slovenië van Chris Olijve en Ineke de Klerk - WaarBenJij.nu

Bled

18 Mei 2014 | Slovenië, Bled

Hallo allemaal

zaterdag 17 mei

Het regent nog steeds in Zagreb. Gisteravond hebben we trouwens heerlijke vis ( dorade) met gegrilde groente gegeten in een restaurant vlakbij het hotel. Dat maakt weer veel goed.
Volgens de man die ons met de bagage hielp was het in geen 50 jaar zulk slecht weer geweest in mei. Dan treffen wij het maar. De Russen gunde hij dit weer, hij had kennelijk een hekel aan Russen.
Bijna de hele weg naar Bled ( bijna 200 km ) heeft het geregend.
Als we om 11.30 u aankomen schijnt de zon en schitteren de besneeuwde bergtoppen. We kunnen nog niet op de kamer terecht en gaan eerst lunchen met zicht op het meer.
Onze kamer is op de 5e en hoogste verdieping met uitzicht op het meer. Grote kamer met bankstel, inloopkast en een balkon met 2 goede stoelen.
We wandelen een stukje langs het meer en zitten lekker in de late zon op het balkon met de muziek van Classic FM op de laptop.
Het avondeten ( een massaal lopend buffet ) valt erg tegen.
We gaan nog even in de bar/lobby zitten met pianomuziek ( pianiste wat matig) en kijken naar de komende en gaande mensen. Met bussen vol worden ze aangevoerd.

zondag 18 mei

Het regent! Na het ontbijt is het droog.
We rijden wat in de omgeving en herkennen de ingang van de camping waar we 12 jaar geleden hebben gestaan. Toen hebben we ook al de Vintgar kloof bezocht. In de grotten van Postojna zijn we allebei al 2 keer geweest.
We kopen een vignet voor Oostenrijk en lunchen lekker. Verder doen we het rustig aan. Morgen rijden we naar Würzburg ( 650 km) en vandaar gaan we naar huis, naar het goede weer !!

Tot de volgende keer
Chris en Ineke

• 18 Mei 2014 - 16:29

Jan:

Het weer is hier vandaag prachtig. Net een eind gefietst. Blijft de hele week mooi, dus kom maar terug.

• 18 Mei 2014 - 20:00

Gerie:

Net op tijd weer terug naar het noorden. Servië was het de moeite volgens de tv.
    Neem de tijd voor jullie reis, want meer als 500km. is toch een hele zit.
    Groetjes , Co en Gerie