Naar Opatija - Reisverslag uit Opatija, Kroatië van Chris Olijve en Ineke de Klerk - WaarBenJij.nu Naar Opatija - Reisverslag uit Opatija, Kroatië van Chris Olijve en Ineke de Klerk - WaarBenJij.nu

Naar Opatija

06 Mei 2014 | Kroatië, Opatija

Hallo allemaal,

maandag 5 mei

Als we wakker worden schijnt de zon en de wit besneeuwde bergtoppen schitteren ons toe.
Na een uitgebreid ontbijt vertrekken we om 9 uur. Het is een prachtige rit door Oostenrijk met uitzicht op besneeuwde bergtoppen. Het was niet bijzonder druk en heel zonnig, heerlijk. Bij de Karawankentunnel ( grens tussen Slovenië en Kroatië ) moesten we ongeveer 15 minuten wachten vanwege werkzaamheden.
We vonden het hotel bij toeval al direct. Het bestaat uit 4 barokke villa's en is best ingewikkeld. Om te gaan eten moeten we eerst met de lift naar beneden, dan oversteken naar een ander gebouw, weer met de lift naar beneden, weer oversteken naar een ander gebouw waar de eetzaal is met zicht op zee.
De eetzaal is enorm groot, 250 zitplaatsen. het diner is lopend buffet met veel keuze. En overal zie je massa's Japanners.
Het personeel is trouwens uiterst vriendelijk en behulpzaam. Wifi hadden ze niet, maar toen Ineke zei dat ze een laptop had, was internet zo geregeld met een kabeltje aan de telefoon (gratis).

maandag 6 mei
Stralend weer als we opstaan.
De koffie bij het ontbijt is niet lekker. Ze vragen of we eieren willen hebben. Als we om een gekookt ei vragen krijgen we een schaal met 5 vers gekookte eieren.
We wisselen € 200 voor 1500 kunar.
Vlak naast het hotel is een park met prachtige exotische bomen en bloemperken De vogels zingen bijna oorverdovend en we koesteren ons in de zon, bezoeken een museum en wandelen een stuk langs het water, drinken wat op een terras en gaan op zoek naar een eettentje voor de lunch.
Lekker plaatselijk ovenschoteltje gegeten.
Morgen hebben we een flinke trip (425 km ) naar Split.
Tot de volgende keer
Chris en Ineke

• 06 Mei 2014 - 18:53

Immie:

Leuk weer jullie belevenissen te lezen! Gisteren hadden we hier prachtig weer, vandaag ietsje minder, maar toch goed. Wij waren een nachtje bij Kay en Manuela, die kamperen in Hoeven in Brabant.
    Veel plezier nog op jullie vakantie, geniet ervan!

• 06 Mei 2014 - 19:34

Lieuwe En Nettie:

Niet met de trein door de grotten van Postojna geweest? Als je er de tijd voor hebt moeten jullie echt de meren van Plitvice bekijken: schitterend. Krka-waterval kunnen we ook aanbevelen (stonden we destijds met Hans Peereboom op dezelfde camping).
    Drink vanavond maar een borrel op onze vandaag geboren kleindochter Saar!
    Geniet van alles,
    groetjes, Lieuwe en Nettie

• 07 Mei 2014 - 12:11

Els Buitenhuis:

Een reisverslag van jullie is altijd weer verrassend om te lezen.Gelukkig kunnen jullie dat nog samen
    ondernemen deze reis. Geniet er maar van. Rieks en Elisabeth hebben paar jaar geleden gezeild
    langs de Kroatische kust. Dat was in de maand september. Toen was het toeristische seizoen al
    voorbij en de temperatuur aangenaam.Ze vonden de bevolking erg vriendelijk, maar over de oorlog
    spraken ze niet ; dat werd vermeden. De aanlegplaatsen aan de kust en op eilandjes waren zeer de
    moeite waard.Ik heb de foto`s daarvan gezien. Ze willen nog wel eens een keer, maar dan met de
    kinderen, moeten ze eerst wat groter zijn! Goede reis verder en ik kijk uit naar het volgende verslag
    met mooie foto`s.
    Een hartelijke groet,Els.

• 07 Mei 2014 - 13:50

Charlotte:

Hallo Chris en Ineke.

Als ik het lees en de foto`s bekijk is het nog wel even vol te houden om daar te vertoeven.
    Prachtige foto`s en goed weer. Geniet maar lekker, ook van het eten want het zal anders
    zijn dan de hollandse pot, en drink maar een lekker glas.
    Hier is het nu ook wat wisselvallig geworden maar over het algemeen hebben we goed
    weer en geregeld zonneschijn.
    groetjes van Charlotte.