Naar Aosta - Reisverslag uit Aosta, Italië van Chris Olijve en Ineke de Klerk - WaarBenJij.nu Naar Aosta - Reisverslag uit Aosta, Italië van Chris Olijve en Ineke de Klerk - WaarBenJij.nu

Naar Aosta

24 Mei 2013 | Italië, Aosta

Hallo allemaal,
Donderdag 23 mei
Als we wakker worden regent het al of nog. Het is buiten maar 6 graden. We komen goed uit de modder en vertrekken in de regen. De route ( 160 km) gaat over de Col de Mosses (1145m) naar Aigle. Prachtige route alleen de zon moest wat meer schijnen. Op de col de Mosses valt zelfs natte sneeuw (2,5 graden). Via Aigle gaat het naar Martigny en dan naar de St Bernard. Het wordt een beetje droger. De st. Bernardpas is gesloten, dus moeten we door de tunnel. Rondom ons ligt veel sneeuw op de bergen, een prachtig gezicht.
Als we de tunnel uitkomen zien we tot onze verbazing een strak blauwe lucht en volop zon. We worden er vrolijk van. Na de tunnel is het nog 30 km naar de camping, dus besluiten we niet te stoppen. De bergen zijn dik besneeuwd en blinken in de zon.
Op de camping is het 19 graden heerlijk. In 2009 waren we hier ook met een andere reis en toen was het 30 graden. Het waait wel stevig, maar daarom regent het ook niet. We zitten lekker buiten en genieten van de zon na al die regen.
Het campingrestaurant is speciaal voor onze groep opengegaan ( normaal vanaf 1 juni ), maar serveert alleen maar pizza’s. Wij gaan op zoek naar een ander restaurant. We komen aan bij iets wat onbewoond en dichtgetimmerd lijkt, maar er wordt gewenkt dat we binnen kunnen. De kok begint pas om 19.00u en het is nu half 7. We drinken alvast wat vooraf tussen de mensen die na hun werk een biertje of een wijntje komen drinken. We bestellen meloen met ham (heerlijk) en gegrilde visschotel. Dat is kennelijk veel werk want we krijgen nog een schaal met knapperige stukken pizzabodem om het wachten te bekorten. Na een tijdje roept de kok door het luikje dat het nog 5 minuten duurt. Maar dan komt er ook wat op tafel! We hebben vergeten er een foto van te maken. Er lag een hele brasem op bord, een stuk zalm, een stuk zwaardvis, 3 grote gamba’s en 2 spiesen met garnalen en calamaris ( inktvis). We hebben gesmuld, maar konden niet alles op. De wijn kwam uit de tap! Een heerlijke afsluiting van een prachtige dag.
Morgen hebben we een vrije dag
Tot de volgende keer
Chris en Ineke

• 24 Mei 2013 - 15:51

Jan:

Wij werden vanmorgen wakeer, en... witte daken dus nachtvorst geweest. Maar jullie hebben nu betyer weer en wat een lekkere vis zeg! Koste zeker niets.

• 24 Mei 2013 - 17:22

Preethi:

he,
    daar heeft ome jan gelijk in het koste niks.
    de vorige keer was het heel duur en nu wordt er niet meer gepraat over koste, hahaha.

bij ons heeft het de hele dag vandaag motregen geweest. er is natte sneeuw gewwesttoenwe nogsliepen om 5.00 . hopelijk morgen goed weer. we moeten veel reclame lopen.

trouwens ricardo heeft zelfs voor engels een 6 gemiddeld , niet slecht voor iemand die nooit engels heeft gehad. is frans en mij werk niet voor niks geweest.

nou groetjes van ons allemaal uit westdorpe

• 24 Mei 2013 - 21:02

Orson En Brigitte:

Gelukkig dat jullie weer de zon hebben gevonden. Heb heden ochtend de sneeuw weg geschept en ben de openhaard aan het vullen (hahah).Ook de culinaire kant zit weer goed dus genieten maar.Heb een fijne tijd gr B&O

• 24 Mei 2013 - 21:46

Gerie En Co:

Hallo Chris en Ineke,
    Hoe hier is het weer ook pet!!!!
    Vanmiddag lag er zelfs een behoorlijk laagje hagelstenen op de kas.
    Het is net winter, maar we moeten het er meedoen.
    Jammer dat het jullie weer overkomt op vakantie, maar geniet er toch maar van!!!!

Co en Gerie

• 26 Mei 2013 - 21:49

Job:

Voor het eerst was ik een beetje jaloers op jullie......
    Zo maar ergens in de middle of nowhere vis eten.......het water loopt me in de mond........
    kan me voorstellen dat je voor de 2'x daar gaat eten.....