Rothenburg ob der Tauber - Reisverslag uit Rothenburg ob der Tauber, Duitsland van Chris Olijve en Ineke de Klerk - WaarBenJij.nu Rothenburg ob der Tauber - Reisverslag uit Rothenburg ob der Tauber, Duitsland van Chris Olijve en Ineke de Klerk - WaarBenJij.nu

Rothenburg ob der Tauber

06 Juni 2013 | Duitsland, Rothenburg ob der Tauber

Hallo allemaal,
dinsdag 4 juni
Reisdag naar Rothenburg. Het is en flinke trip van meer dan 400 km. Onderweg zien we diverse aardverschuivingen, maar de weg is vrijgemaakt. Na 90 km komen we op de snelweg en via München, Augsburg en Ulm gaan we richting Würzburg. Zo komen we in Rothenburg aan.
De zon schijnt, de temperatuur is goed, hè, hè , eindelijk.
We eten erg lekkere forel in een nabijgelegen restaurant.

woensdag 5 juni
Het is heerlijk weer, strakblauwe lucht en een lekkere temperatuur. We luieren de hele dag en gaan 's avonds weer eten in hetzelfde restaurant.

donderdag 6 juni
De toeristische leiding heeft nog een excursie georganiseerd naar Slot Weikersheim een klein 30 km hier vandaan Om 8 uur gaan we met eigen vervoer ( carpoolen ).
Het is een prachtig slot met nog de volledige originele inrichting. We wandelen ook door de tuinen, waar ze volop bloemen aan het poten zijn.
Er is op die korte termijn zelfs nog een lunch geregeld.
Bas , de technische man, zit bij ons aan tafel. we raken in gesprek over het feit dat wij altijd uit eten gaan. Bas haad aan Maatje ) zijn vrouw ' verteld dat ons gasstel kapot was en dat we daarom niet kookten. `Kun je dat dan niet repareren=``Nee `zei Bas, `dat hoeft niet`. Iedereen lachen natuurlijk.
Na de lunch zijn we nog naar Rothenburg gereden. De oude binnenstad is helemaal ommuurd en heeft prachtige vakwerkhuizen. Lekker op een terrasje gezeten met de medereizigers uit Cadzand.
Het weer is schitterend, Wat een verademing na al die regen en kou.
Vanavond wordt de finale van het Jeu de Boules spel gespeeld en morgen vertrekken we naar Eisenach. Dat is dan de laatste camping.
Tot de volgende keer
Chris en Ineke

• 06 Juni 2013 - 17:29

Jan:

Nou, toch nog een mooi einde? Ja, Rothenburg is er mooi. Ben er vroeger wel eens geweest.
    Het is hier ook behoorlijk goed weeren dat blijft ook nog wel zo deze week.
    Volgende week, als jullie terug zijn, zal het wel weer gaan regenen :-).

• 06 Juni 2013 - 21:09

Co En Gerie:

Bijna weer voorbij!!!

Natuurlijk nu mooi weer, maar hier is het ook prachtig .
    Misschien kunnen jullie nog blijven nagenieten zonder gezelschap.
    Groetjes,
    Co en Gerie