Van Aosta naar Iseo - Reisverslag uit Iseo, Italië van Chris Olijve en Ineke de Klerk - WaarBenJij.nu Van Aosta naar Iseo - Reisverslag uit Iseo, Italië van Chris Olijve en Ineke de Klerk - WaarBenJij.nu

Van Aosta naar Iseo

26 Mei 2013 | Italië, Iseo

Hallo allemaal,
vrijdag 24 mei
Vrije dag. De zon schijnt en we kunnen lekker buiten zitten. de temperatuur is iets lager dan gisteren, maar in de zon is het lekker.
's Avonds eten we weer in hetzelfde restaurant en nemen we vis in aluminiumfolie, heerlijk.

zaterdag 25 mei
Reisdag naar Iseo (270 km )
De dag begint bewolkt, maar het is droog. De eerste 50 kmrijden we door het Aosta dal met besneeuwde bergen aan beide kanten van de weg.
Dan begint het te regenen en op de rondweg van Milaan regent het heel hard. We kunnen nergens stoppen, want alle parkeerplaatsen staan vol met vrachtwagens.
Op de camping moeten we eerst stoppen bij een hokje waar de naam en het kenteken worden opgeschreven. Even verder bij de receptie kan Chris doorrijden en moet Ineke zich met de paspoorten laten registreren.
Stom gedoe.
De plaatsen zijn zeer klein en de vaak grote caravans van onze groep passen nauwelijks. We zetten snel de luifel op nu het nog droog is.
Dan moet de auto een heel eind weg op een parkeerplaats staan en we vinden nauwelijks de weg terug, Chris op de vouwfiets en Ineke met de paraplu. Het stortregent weer. Volgens onze Italiaanse buurman wordt het morgen ( zondag ) mooi weer. Chris zegt als het niet waar is kost het een glas wijn. Hij gaat akkoord en krijgt gelijk.
's Avonds is de Europacup finale en de 2e helft zien we op de laptop.

zondag 26 mei
Vrije dag. Strak blauwe lucht en zon! De temperatuur is niet hoog( 15 graden), maar in de zon is het lekker.
We wandelen naar het meer( 50 m) en vinden een terrasje, waar we wat drinken en iets klein eten. Vanavond worden er pannenkoeken gebakken.
Er beginnen wat wolken te komen, dat belooft niet veel goeds.
Morgen reizen we naar de Alpe di Siusi
Tot de volgende keer
Chris en Ineke

• 26 Mei 2013 - 21:07

Jan:

Nou, gelukkig droog bij jul;lie vandaag. Hier eerst regen en koud, 11C. Eind van de middag een waterig zonn etje, morgen zou mooi worden en dan rest van de week weer regen. Dus niet veel beter.