In Gruyère - Reisverslag uit Gruyères, Zwitserland van Chris Olijve en Ineke de Klerk - WaarBenJij.nu In Gruyère - Reisverslag uit Gruyères, Zwitserland van Chris Olijve en Ineke de Klerk - WaarBenJij.nu

In Gruyère

22 Mei 2013 | Zwitserland, Gruyères

Hallo allemaal,
Woensdag 22 mei

Excursie naar Gruyère. het heeft de hele nacht geregend en als we naar de bus lopen komt het met bakken de lucht uit. In het stadje Gruyère krijgen we tijd om rond te wandelen, maar met dit weer duikt iedereen een cafeetje in voor koffie. Wij treffen het slecht, de koffiemachine is net kapot gegaan. We kunnen wel thee krijgen. We nemen er een merengue met crème bij ( plaatselijke specialiteit). De thee met merengue kostte samen €26 .-, stervens duur.We konden wel met Euro betalen, maar kregen in Zwitserse franken terug.
Daarna kregen we met een audiofoon een rondleiding door de Gruyère-kaasmakerij. Het was allemaal groots opgezet, speciaal voor toeristen. Aansluitend konden we kaas proeven met een glaasje wijn en brood.
Ineke koopt voor de overgebleven Zwitserse franken een stuk Gruyère kaas, ook weer opgelost.
Terug op de camping is het bijna droog, maar het terrein wordt steeds drassiger. Het is nog koud ook, 10 graden.

Wij hebben de auto geparkeerd op een pad tussen de vaste staanplaatsen ( kan niet anders). Eén van die caravans blijkt bewoond en als we terug zijn van het tanken hebben ze de doorgang gedeeltelijk afgesloten met stoeltjes. Even later is er ook nog een auto voorgezet, kunnen we er helemaal niet meer uit. Chris gaat verhaal halen. Ze willen geen Duits verstaan en Chris maakt in zijn beste Frans flinke ruzie en dreigt zelfs met de politie.. Hij haalt de reisleider en de campingeigenares erbij en binnen 10 minuten is de auto weg. De stoeltjes zetten we morgen zelf wel weg.
Morgen vertrekken we naar Italië, maar daar is het ook slecht weer. De St. Bernardpas is in beide richtingen gesloten, dus moeten we door de tunnel. Zo ploeteren we verder en hopen op betere tijden.De groep is trouwens wel gezellig en iedereen houdt de moed er een beetje in.
Wij zitten in de caravan met een wijntje en luisteren naar Classic FM op de laptop.
Tot de volgende keer
Chris en Ineke

• 22 Mei 2013 - 21:06

Preethi:

he, dat lijkt net de franstalige belgen. die willen ook geen vlaams praten.

en denk maar zo morgen weer een nieuwe dag en nieuwe hoop.

groetjes preethi

• 22 Mei 2013 - 21:14

Naomi:

hoi oma en opa chris,

jammer dat het weer niet zo goed is maar na regen komt zonneschijn veel geluk.

groetjes naomi, danique en thomas

• 22 Mei 2013 - 22:06

Jan:

Morgen wordt het hier max 9C met veel regen, vooral in Z. Vl. En ze zeiden net 3-5 meter sneeuw in Zwitserland. Ik hoop dat je de skies mee hebt genomen.
    Volgende week misschien iets beter.

• 23 Mei 2013 - 11:41

Charlotte.:

Hallo Ineke & Chris.

Wat jammer toch dat alles in het water valt, jullie hebben al voor de 2e x pech,
    in enkele jaren tijd, toen het ook zo slecht was. Je maakt het maar knus in de caravan,
    thuis is `t van het zelfde laken en pak ( of zoiets).
    Drink maar `n lekker glaasje dat maakt het net iets gezelliger. Hou de moed er maar in
    het zal ooit beter worden, en geniet van alle moois dat jullie bezichtigen.
    groetjes van Sjaak en Charlotte.

• 23 Mei 2013 - 15:12

Louis&marion:

Hoi vakantiegangers, leuk jullie verslagen te lezen alleen jammer dat het geen vakantie
    temperaturen zijn. Jullie hebben gelukkig nog een hele tijd te gaan dus houd moed!!!
    Wij gaan morgen (vrijdag) naar Ruurlo waar ze 's nachts kans op nachtvorst afgeven, dus het kan slechter maar met een Jagdbittertje, de kachel aan een mooi boek en Ien erbij zullen we ons wel
    vermaken. Nog een fijne vakantie verder, mooie momenten, goede reis en tot de volgende keer.
    Hartelijke groeten van Louis en mij.