Naar Gruyère - Reisverslag uit Gruyères, Zwitserland van Chris Olijve en Ineke de Klerk - WaarBenJij.nu Naar Gruyère - Reisverslag uit Gruyères, Zwitserland van Chris Olijve en Ineke de Klerk - WaarBenJij.nu

Naar Gruyère

21 Mei 2013 | Zwitserland, Gruyères

Hallo allemaal

maandag 20 mei
Vrije dag. De zon schijnt zowaar!.We vinden een supermarkt die open is op 2e Pinksterdag en na de voorraden te hebben aangevuld gaan we lekker in de zon zitten. Uit de wind en in de zon is het wel uit te houden. Zo luieren we de hele dag en 's avonds eten we heel lekker in het campingrestaurant.

dinsdag 21 mei
Reisdag naar Gruyère (240 km). Als we opstaan miezert het al.
Na 20 km staan we al in de file vanwege een ongeluk. Voor de rest gaat de reis voorspoedig over de snelweg. Het regent voortdurend. Bij Bulle moeten we van de snelweg af richting Gruyère. De toegang naar de camping Haute Gruyère in Enney is een beetje moeilijk. We moeten linksaf naar een smal weggetje over het spoor en dan zéér steil naar beneden ( of je van de aarde afrijdt). De camping zelf is tamelijk modderig en heeft nauwelijks plek voor 21 caravans. We staan dus dicht op elkaar en moeten allerlei toeren uithalen, voordat iedereen stroom heeft. Wel is er gratis Wifi en een restaurantje. Het sanitair ziet er ook schoon en netjes uit.
Er ligt nog veel sneeuw op de bergen.
Als bijna iedereen binnen is, breekt er een flets zonnetje door.
We hebben weer "jeu de boules"gespeeld voor de competitie. Vanavond hebben we in het restaurantje gegeten. De prijs was de helft van die in de vorige camping, maar de kwaliteit ook.
Morgen hebben we een excursie naar Gruyère. Rianne, het zal waarschijnlijk niet lukken om elkaar te ontmoeten, want donderdag vertrekken we alweer naar Italië.
Tot de volgende keer
Chris en Ineke

• 21 Mei 2013 - 21:53

Rianne:

Hallo, Ik ben maandag th uis gekomen van 2 weken Nederland met ook slecht weer. Jammer voor iedereen! Jammer ook dat 't niet lukt om elkaar te ontmoeten, maar ik begrijp het best. Morgenmiddag, woensdag ben ik trouwens niet thuis. Er komt vast wel een keer een andere gelegenheid! Veel plezier verder en vooral dat de zon en de warmte eindelijk komt! Bon voyage et bonne suite! Rianne.

• 21 Mei 2013 - 23:40

Jan:

Leuke tocht hoor, het lijkt wel Nederland. En dat schone sanitair.... maak er gebruik van en blijf de hele dag zitten :-)