Naar Stein am Rhein - Reisverslag uit Stein am Rhein, Zwitserland van Chris Olijve en Ineke de Klerk - WaarBenJij.nu Naar Stein am Rhein - Reisverslag uit Stein am Rhein, Zwitserland van Chris Olijve en Ineke de Klerk - WaarBenJij.nu

Naar Stein am Rhein

19 Mei 2013 | Zwitserland, Stein am Rhein

Hallo allemaal
Zaterdag 18 mei
Reisdag naar Stein am Rhein in Zwitserland( 247 km). We vertrekken om half 10 en het is prachtig weer. We rijden nog steeds naar het zuiden en gaan via Autobaan 81 tot Singen. Overal zijn velden bloeiend koolzaad, een prachtig gezicht en in de verte zien we sneeuw op de bergtoppen. We genieten van de rit en komen om 14.00u op de camping aan. Camping Wagenhausen is eigenlijk niet geschikt om een groep te ontvangen ( we zijn met 19 caravans en 2 campers). Er zijn hoofdzakelijk vaste plaatsen en we staan nogal verspreid. De sanitaire voorzieningen zijn ook niet optimaal. Wel is er een restaurant waar we heerlijke asperges hebben gegeten ( wel tegen Zwitserse prijzen, dus duur). We hebben nog tot na 22.00u buiten kunnen zitten.

Zondag 19 mei
Pinksteren. Excursie naar Stein am Rhein. Er is een wandelpad van 1,5 km langs de Rijnoever naar het stadje. Chris heeft de krukken aan zijn vouwfiets gebonden ( met ductape) en gaat met de fiets mee. Eén van de medereizigers gaat met de scootmobiel en dat gaat ook goed. Als we vertrekken begint het te regenen en het wordt steeds natter. Sommigen beginnen al te zingen “Warum ist es am Rhein so schön“. We drinken koffie en dan komen de gidsen ons halen. Inmiddels giet het en is het steenkoud. Stein am Rhein heeft erg mooie Middeleeuwse huizen die prachtig beschilderd zijn. Ze vallen allemaal onder monumentenzorg. Onze gids vertelt met veel anekdotes en humor over de stad. Intussen zijn we allemaal door en door verkleumd.
Na de rondleiding worden we met een bus naar Schaffhausen gebracht, waar we weer op temperatuur komen tijdens de lunch.
Als we buiten komen is het droog en wil de zon doorbreken. We gaan de watervallen bekijken.
Over de plaats waar de bus ons zal afhalen ontstaat enig misverstand onder meer omdat diverse mensen wat moeilijk ter been zijn. We zitten lekker in de zon bijna een uur op de bus te wachten, maar alles komt goed. Als we terug op de camping zijn is het nog steeds zonnig en gaan we lekker buiten zitten voor de caravan.
Morgen hebben we een vrije dag.
Tot de volgende keer
Chris en Ineke

• 20 Mei 2013 - 13:07

Wim En Bernie Van Der Lugt:

Bij het journaal was net het bericht dat een van de koudste lente ooit is. Wij genieten van jullie reisverslag in een nat en donker Ridderkerk.
    Goede reis en tot horen.
    Wim en Bernie

• 20 Mei 2013 - 16:04

Jan:

Volgens mij moet je niets ver halen wat je thuis ook kunt krijgen: kou en regen.

• 20 Mei 2013 - 16:49

Charlotte :

Hallo Ineke en chris.

Ondanks 't slechte weer hebben jullie toch veel moois te bekijken ,
    Hier hebben we ook veel slecht weer

Ik typ op m'n nwe smartphone das leuk maar 'n heel gedoe voordat je
    Ermee overweg kan.
    Hier alles z'n gangetje.heb de planten buiten nog niet moeten bewateren .

Straks trakteren we onszelf op 'n etentje,das ons pinksteruitje!heb van
    Orgen de kelder maar geschoonmaakt we kunnen niet buiten zitten,dus doe ik
    Maar wat nuttigs.johnny is naar 't autogebeuren op de nurbourgring en zat ook met regen en mist;
    Dus overal 't zelfde weer in europa.
    Nou geniet ervan en tot schrijfs.gr.charlotte.

.ou