Boppard - Reisverslag uit Boppard, Duitsland van Chris Olijve en Ineke de Klerk - WaarBenJij.nu Boppard - Reisverslag uit Boppard, Duitsland van Chris Olijve en Ineke de Klerk - WaarBenJij.nu

Boppard

17 Mei 2015 | Duitsland, Boppard

Hallo allemaal,

zaterdag 16 mei

We zijn om even voor 9 u vertrokken en na een lunch onderweg waren we tegen 14.00 u in het hotel.
Het hotel ligt pal aan de oever van de Rijn. De kamer en de badkamer zijn ruim en comfortabel. Er is zelfs een kleine 1 persoons-kamer ( voor als we ruzie hebben).
Ineke had bij het uitstappen een lichte zweepslag in de kuit opgelopen, dus even rustig aan. Chris liet een fles wijn op de kamer bezorgen, gezellig.
's Avonds in het restaurant met een tafel aan het raam ( zicht op de Rijn) hebben we heerlijk asperges gegeten. Deze dag kan al niet meer stuk.

zondag 17 mei

Als we opstaan schijnt de zon!
Het ontbijtbuffet is lekker en overvloedig.
Bij de receptie vragen we een plattegrond van Boppard. Helemaal gratis. Bij de opmerking van Chris "billiger gibt es nicht" moet de receptioniste nog lang lachen.
Om 10 uur lopen we al op het marktplein, waar de kerkklokken wel een kwartier beieren voor de mis. De binnenstad heeft veel leuke vakwerkhuizen.
We stappen op een toeristentreintje en laten ons door het centrum rijden.
We wandelen langs de Rijnoever en kijken onze ogen uit, zowel naar de scheepvaart als naar alle andere toeristen. Tegen 12 uur strijken we op een terrasje neer en lunchen met een fles lekkere wijn. We eten heerlijk in de zon en genieten van deze dag. Dit is echt het vakantiegevoel.
Tot de volgende keer
Chris en Ineke

• 17 Mei 2015 - 14:55

Preethi:

veel plezier, geniet er van.

• 17 Mei 2015 - 18:32

Charlotte:

Hallo Ineke & Chris.

Het begin is alvast goed (behalve de zweepslag), op de foto`s zie ik enkel
    blauwe lucht , dus laten we hopen dat het zo blijft,. Heel veel plezier en vooral veel
    genieten !!!!
    Oppassen met al de lekkere maaltijden en flesjes wijn, niet goed voor de
    weegschaal !!!! gr. van Sjaak en Charlotte.

• 17 Mei 2015 - 18:58

Yaelle:

Het begin klinkt al goed! Geniet ervan.
    Groetjes Yaelle en Hermi

• 17 Mei 2015 - 20:38

Gerie Van Hoeve:

Goede avond vacantievierders,

Hier is het vandaag ook een heerlijke dag, niet warm maar mooi weer.
    Fijn dat jullie zo kunnen genieten aan de Rijn, wij doen het aan de kreek.
    Fijne dagen en groetjes,
    Co en Gerie

• 25 Mei 2015 - 21:03

Wim En Bernie Van Der Lugt:

En aantal jaren geleden stonden wij op de camping 12 passen vanaf de caravan stonden we in de Rijn. Voor onze dochter toen een lagere school kind was dat een hele ervaring. Wij wensen jullie een fijne voortzetting van de reis