Naar Dinkelsbühl - Reisverslag uit Dinkelsbühl, Duitsland van Chris Olijve en Ineke de Klerk - WaarBenJij.nu Naar Dinkelsbühl - Reisverslag uit Dinkelsbühl, Duitsland van Chris Olijve en Ineke de Klerk - WaarBenJij.nu

Naar Dinkelsbühl

20 Mei 2015 | Duitsland, Dinkelsbühl

Hallo allemaal,

dinsdag 19 mei

Als we vertrekken naar ons volgende hotel schijnt de zon nog.
Het is behoorlijk druk op de autobaan, maar het rijdt wel goed door. Het blijft droog al dreigen er donkere wolken.
We rijden via de Romantische Strasse naar Dinkelsbühl en komen door de stadspoort in een prachtig centrum met allemaal vakwerkhuizen terecht. Ons hotel “Goldene Rose” ligt aan het marktplein. Via een smal straatje en een nog smaller poortje komen we op de binnenplaats om de auto te parkeren.
De receptie is op de 1e verdieping, te bereiken via een monumentale zeer krakende trap. De eigenaar vertelt dat het gebouw stamt uit 1455 en onder monumentenzorg valt. Daarom is er ook geen lift. Maar zelfs de Engelse koningin Victoria was hier destijds naar boven gekomen ( zie “Originalfoto” aan de wand) dus ons zou het ook wel lukken.
Overal zijn trouwens opstapjes en afstapjes ( “achtung Stufe” )
Onze kamer is nog niet klaar, dus gaan we eerst maar wat eten.
’s Middags maken we een wandelingetje door de hoofdstraat. Het ziet er fantastisch uit, Rothenburg ob der Tauber heeft de naam, maar Dinkelsbühl is zeker zo mooi. Het ene mooie huis na het andere met leuke uithangborden en prachtige gevels, de meeste 4 etages hoog!

Woensdag 20 mei

Na het ontbijt lopen we het stadje eens rond. Ook in de zijstraten zijn de huizen lieflijk en goed onderhouden. De ” Altstadt” is helemaal ommuurd met meerdere stadspoorten en verdedigingstorens. We lopen rond tot het begint te regenen en gaan in ons hotel een kop koffie drinken en lezen gezellig de Nederlandse Telegraaf. Het blijft regenen en we lunchen hier ook maar. We doen het vandaag maar een beetje rustig aan.
Tot de volgende keer
Chris en Ineke

• 20 Mei 2015 - 19:36

Job Hendriksen:

Doet me denken aan Ammerschwirr in de Elzas.

• 02 Juni 2015 - 14:21

Wim En Bernie Vna Der LUgt:

Wij stonden op de camping aan een meer aan de rand van de bebouwde kom van Dinkelsbuhl Wij kochten in het mooie oude centrum blikjes hondenvoer. Onjze bordercollie vond dat erg lekker en kreeg er ook niet genoeg van Daardoor hebben wij meerdere keren in het bijzondere oude centrum gelopen. Wij vinden het knap van jullie dat jullie die oude trap opgelopen hebben