Naar de Seiser Alm - Reisverslag uit Siusi, Italië van Chris Olijve en Ineke de Klerk - WaarBenJij.nu Naar de Seiser Alm - Reisverslag uit Siusi, Italië van Chris Olijve en Ineke de Klerk - WaarBenJij.nu

Naar de Seiser Alm

29 Mei 2013 | Italië, Siusi

Hallo allemaal
Maandag 27 mei
Het weer is gisteren toch nog goed gebleven. Er zijn pannekoeken gebakken door een aantal vrijwilligers met meer of minder ervaring….

Reisdag naar de Dolomieten. Het is prachtig zonnig weer en we reizen langs de westkant van het Gardameer. We gaan wel 100 tunnels en tunneltjes door. Een prachtige tocht, maar het is wel opletten, want het is druk op de weg en vaak erg smal.
Overal ligt sneeuw op de bergen. De Monte Baldo zit ook dik in de sneeuw. Vanaf Trento gaan we op de snelweg en bij Bolzano noord moeten we eraf en dan is het nog +/-20 km. We gaan een lange steile helling op en stijgen tot ongeveer 1000m naar Völs. Camping Seiser Alm ligt prachtig tussen hoge bergtoppen en de temperatuur is gestegen tot 20 graden. We zitten lekker buiten en krijgen onverwacht bezoek van mensen uit de vorige reis ( Franse Delicatessen ). Ze staan ook toevallig op deze camping.
Om 18.00 u krijgen we van de campingeigenaar een welkomstdrankje en we zijn toen gelijk maar blijven eten. Het was heerlijk.
De sanitaire voorzieningen zijn verwarmd en buitengewoon luxe. Het lijkt wel een wellness centrum.

Dinsdag 28 mei
Excursie. Om 10 uur vertrekt de bus voor een passentocht. De zon schijnt en er ligt heel veel sneeuw op de bergen. Er was afgelopen zaterdag nog 30 cm verse sneeuw gevallen. De bus voert ons soepel door wel 100 haarspeldbochten van het ene mooie uitzicht naar het andere. Een medewerker van de camping is mee als gids en vertelt het een en ander over de dorpjes waar we doorrijden. Aan beide kanten van de weg ligt dik de sneeuw.
Tussen de middag lunchen we ergens en dan gaat het weer over nieuwe passen. De passen liggen allemaal boven de 2000m.
Even na vijven zijn we weer terug op de camping en vanavond hebben we een gezamenlijke maltijd in het campingrestaurant.
Tot de volgende keer
Chris en Ineke

• 29 Mei 2013 - 17:16

Jan:

Klinkt allemaal goed. Eindelijk dan mooi weer voor jullie.
    Nou, niet voor ons. Twee dagen redelijk geweest en nu weer regen, grijs en koud (11C).
    Blijf maar lekker daar.

• 29 Mei 2013 - 19:41

Olaf:

Wintersport....

• 29 Mei 2013 - 23:18

Els Buitenhuis:

Hallo ina en chris,
    Van de week heb ik geprobeerd een reactie te versturen,maar dat is niet gelukt.
    Nu kijken of wel gaat.Wat maken jullie weer een mooie reis en wie verre reizen
    maakt kan veel verhalen! Sinds zondag heb ik er een kleindochter bij! Kerngezond
    en moeder herstelt gelukkig goed na al de emoties.Ben maandagmiddag met Ab er
    naar toegereden om het nieuwe wondertje te aanschouwen.Wat een klein hummeltje.
    Bolle wangen met kuiltjes er in.Naam: Pien Albertine Eltiena. Gewicht: 37,75,lengte 53cm
    Ze kijkt sinds vandaag helder de wereld in.Noor bekijkt het op een afstand en Noud vloog
    er direkt op af,sloeg zijn handjes voor zijn mond een aaide Pien over haar bolletje.
    Jullie verder een goede reis toegewenst en blijf vooral genieten!
    Hartelijk gegroet Els.