Naar Swetzingen en Speyer - Reisverslag uit Sankt Leon-Rot, Duitsland van Chris Olijve en Ineke de Klerk - WaarBenJij.nu Naar Swetzingen en Speyer - Reisverslag uit Sankt Leon-Rot, Duitsland van Chris Olijve en Ineke de Klerk - WaarBenJij.nu

Naar Swetzingen en Speyer

18 Mei 2013 | Duitsland, Sankt Leon-Rot

Hallo allemaal,
Vrijdag 17 mei
Excursie naar Schwetzingen. Om 9 uur staat de bus klaar en brengt ons naar Slot Swetzingen. Om 10 uur krijgen we een rondleiding door de zeer uitgebreide tuinen van het paleis. Onze gids spreekt een beetje Nederlands en ze doet roerend haar best. Van de zenuwen vervalt ze af en toe weer in het Duits en iedereen helpt haar een beetje. De tuinen zijn prachtig en ze verteld er leuk over. De perken hebben helaas nog geen bloemen, maar de seringen en de kastanjes bloeien volop. Na ruim 1 ½ uur is de rondleiding klaar en hebben we geen benen meer over.
Om 12 uur is er een lunch in het Brauhaus op het plein voor het kasteel. We krijgen soep en schnitzel met gebakken aardappelen en groente, maar in zulke hoeveelheden, dat maar weinigen hun bord leegeten.
Na de lunch brengt de bus ons naar Speyer, waar we de Dom bezoeken. Van buiten is hij mooier dan van binnen.
De vrije tijd die we nog hebben benutten we in een café achter een glas wijn.
Op de terugweg lachen we ons weer tranen om de technische man, die heeft toch stomme praat!
Even voor 5 zijn we weer terug op de camping.
Morgen rijden we naar Zwitserland.
Wanneer jullie dit verslag krijgen is niet helemaal duidelijk, want hier op de camping is de internetverbinding zo traag dat je er gek van wordt.
Tot de volgende keer
Chris en Ineke

• 18 Mei 2013 - 23:29

Preethi:

hoi,

heerlijk dat jullie het leuk hebben , zeker na een pechdag.
    ik zit een weekend in breda zonder kinderen . rust.
    Naomi is bij haar vader.
    Ze heeft in de efteling dre hazes en roxanne gezien.

groetes preethi