Nog steeds in Bruck bij Zell am See - Reisverslag uit Bruck an der Großglocknerstraße, Oostenrijk van Chris Olijve en Ineke de Klerk - WaarBenJij.nu Nog steeds in Bruck bij Zell am See - Reisverslag uit Bruck an der Großglocknerstraße, Oostenrijk van Chris Olijve en Ineke de Klerk - WaarBenJij.nu

Nog steeds in Bruck bij Zell am See

03 Juni 2013 | Oostenrijk, Bruck an der Großglocknerstraße

Hallo allemaal
Maandag 3 juni
We zitten nog steeds vast op de camping. Alle wegen rondom ons zijn geblokkeerd door overstromingen of aardverschuivingen. De regen is opgehouden, maar het is nog wel koud ( 9 graden ). De camping is echter ruim en heeft uitstekend en verwarmd sanitair. Bovendien is er een winkel en een restaurant. Gisteravond had de leiding een grill buffet geregeld in het restaurant uit het calamiteitenpotje. Was heel gezellig. We komen dus niet van de honger om.
We hopen dat we morgen kunnen vertrekken. De volgende camping in Schwangau bij Füssen wordt dan overgeslagen. De excursie naar Neuschwanstein gaat dus niet door (jammer). De bedoeling is dat we van hieruit direct naar Rothenburg ob der Tauber rijden via een aangepaste route.
Zojuist kwam er een Nederlandse caravan binnen bij de receptie, dat geeft moed.
Er vliegen voortdurend helikopters over en de berichten op de radio zijn tamelijk dramatisch.

De vrouwen van de toeristische en technische begeleiding hebben grote pannen minestrone soep gekookt en stokbrood gebakken. Omdat het een beetje regent mogen we met 41 mensen in de lege hooischuur eten. We krijgen er een wijntje bij en ijs met slagroom en warme kersen als toetje, heerlijk.

Morgen zullen we dan echt op reis gaan.
Tot de volgende keer
Chris en Ineke

• 03 Juni 2013 - 21:54

Jan:

Nou, ik hoop dat jullie morgen weg kunnen Rotenburg is een leuke plaats.
    Het weer is hier nu eeindelijk aan de beterende hand. Gisteren mooi, vandaag redelijk en morgen ook weer redelijk goed.
    De rivieren zijn wel erg hoog, treden buiten hun oevers. Dit is voor juni natuurlijk zeer ongebruikelijk.

• 03 Juni 2013 - 23:12

Andrea De Jonge:

Hoi buurtjes
    Wat is het dan toch fijn om die mailtjes te mogen ontvangen....
    Op tv zien we heel wat wateroverlast , maar toch hoopten we dat jullie net een paar kilometertjes verderop waren..
    Hou de moed er maar in en doe alleen maar die dingen die gezellig zijn!!!
    Lekker eten en een glaasje......Het weer verandert dan na ...glaasjes!

Ondanks alles.......maak er wat van!

Groetjes van ons! Ook met de kachel aan!

• 04 Juni 2013 - 00:00

Lieuwe En Nettie Van Der Laan:

Gistermorgen ook al gereageerd, maar dat is blijkbaar niet overgekomen. We hebben met jullie te doen: vorig jaar Engeland in de regen (N. 2 weken later met prachtig weer) en nu dit. Het is volgens de tv inderdaad dramatisch. In Passau heeft het water nog nooit zo hoog gestaan en zitten mensen zonder elektra en eten.
    Hier is het wel droog - bij ons zelfs té droog- maar koud. Vorig weekend naar Ameland geweest met de winterjassen aan. Wensen jullie heel veel sterkte met alle toestanden, al begrijpen we wel dat het lekker eten en drinken wel doorgaat. Hopen dat jullie in Rothenburg droog kunnen staan.

• 04 Juni 2013 - 11:51

Job Hendriksen:

Gelukkig hoeven jullie de "noodrantsoenen" niet aan te spreken.
    Die zaten in van die legergroene blikken en als ze de houdbaarheidsdatum hadden bereikt, werden ze bij de manschappenkantine gezet, dan mocht je ze als soldaat mee nemen.
    Maar er was weinig belangstelling voor omdat de inhoud niet te "vreten" was...
    Alleen, je zult het niet geloven, krentenbrood in blik was een beetje eetbaar......