Regen - Reisverslag uit Bruck an der Großglocknerstraße, Oostenrijk van Chris Olijve en Ineke de Klerk - WaarBenJij.nu Regen - Reisverslag uit Bruck an der Großglocknerstraße, Oostenrijk van Chris Olijve en Ineke de Klerk - WaarBenJij.nu

Regen

02 Juni 2013 | Oostenrijk, Bruck an der Großglocknerstraße

Hallo allemaal,

zondag 2 juni

Wij hebben een reisdag naar Duitsland, maar we kunnen niet vertrekken. Er zijn diverse wegen afgesloten vanwege hoog water, aardverschuivingen en omgevallen bomen. Onze toeristische leiders zijn vanmorgen om 7 uur vertrokken, maar moesten terugkeren. De regen valt nu al vanaf donderdag met bakken uit hemel. Zo erg hebben we het nog nooit meegemaakt. We moeten onze ziel maar in lijdzaamheid bezitten.
We konden vanmorgen zelfs geen krant kopen, die kon niet bezorgd worden. Jullie horen wel hoe dit vervolgd wordt.
Tot de volgende keer
Chris en Ineke

• 02 Juni 2013 - 10:14

Lieuwe En Nettie:

Wat een pech met het weer hebben jullie! Vorig jaar Engeland was ook al zo nat. Uit het feit dat jullie ons zoveel op de hoogte houden blijkt wel dat jullie er niet veel uit kunnen! Schrale troost: de natte verregende vakanties zorgen het langst voor verhalen. Hier is het steeds koud, maar wel droog, eigenlijk te droog voor de tuin. Dus kom maar gauw weer naar Nederland. Alhoewel: Nederland, de naam zegt het al, de regen die jullie daar krijgen komt via de rivieren hierheen. We wachten dus af wat jullie meenemen.
    We hopen dat jullie daar snel weer weg kunnen en het verder droog houden. Veel succes met alles en sterkte!
    Groetjes,Lieuwe en Nettie

• 02 Juni 2013 - 12:48

Jan:

Balen hoor. Vandaag ziet het er hier achter glas redelijk uit. Het waait nog wel behoorlijk. Later in de week zou het iets warmer worden. Dus tegen de tijd dat jullie terug zijn wordt het weer mooi.

• 03 Juni 2013 - 10:18

Job Hendriksen:

Veel sterkte!!!!!
    Mijn krant kopt vandaag, 03.06.13, "Natuur dicteert meedogenloos" en daaronder Vakantiegangers zitten vast wegens noodweer in Oostenrijk en Zuid Duitsland. Het regent er sinds woensdag 29 mei , het modderwater stroomt met donderend geraas de bergen af en sleurt alles op z'n weg mee.
    Hopelijk hebben jullie voldoende "noodrantsoenen" meegenomen.....
    Grts,
    Job

• 03 Juni 2013 - 14:58

Immie:

Jeetje, wat een toestand zeg! En wij dachten al dat we het hier slecht hadden! Ik bedoel veel te koud voor de tijd van het jaar.
    Sterkte met alles!

• 08 Juli 2013 - 10:31

Charlotte 2 Juni 2013:

Hallo Chris en Ineke,

Vanuit een ZONNIG Oostburg, dit is ook een van de weinige dagen dat we eens zon hebben, maar bij jullie is 't nog veel erger, want hier was 't ook niet al te goed, we hebben nu een strak blauwe hemel en nu 13.35 u, 16,1 gr. dus de warmte is er ook nog niet bij.
    Heb wel vanochtend terwijl ik met Blacky m'n wandelingetje maakte de zonne screens laten zakken want ze geven voor deze week goed weer af, we gaan de goede kant op, dus als jullie thuiskomen zal het beter zijn. Heel erg zonde weer zo'n "water"vakantie, maar het is overal extreem in Lapland hebben ze een Hittegolf !!!!! dus het is enigszins een troost dat het overal raar weer is.
    Hier is alles oké.
    Probeer er nog een gezellige en aangename laatste week van te maken,
    Heel veel groetjes van Charlotte & Sjaak