Reisdag naar St. Leon Rot - Reisverslag uit Sankt Leon-Rot, Duitsland van Chris Olijve en Ineke de Klerk - WaarBenJij.nu Reisdag naar St. Leon Rot - Reisverslag uit Sankt Leon-Rot, Duitsland van Chris Olijve en Ineke de Klerk - WaarBenJij.nu

Reisdag naar St. Leon Rot

16 Mei 2013 | Duitsland, Sankt Leon-Rot

Hallo allemaal

Woensdag 15 mei
Het heeft ‘s nachts weer heel hard geregend, maar ‘s ochtends is het droog en niet koud. Om 10 uur vertrokken van de camping en de route ging langs de Rijnoever, prachtig.
Onderweg na 49 km voelt Chris het stuur van de auto trillen en dat gaat niet over. We stoppen bij een bushalte en dan blijkt het linker voorwiel heet te zijn. Gelukkig is aan overkant van de weg een garage ( Seat , Chris rijdt BMW) en daar blijkt de linker rem vast te zitten op de remschijf. De garagehouder belt wat rond en om 15.00 u zullen de onderdelen bezorgd worden, het is dan 11.45 u. Intussen is ook onze technische man, die we gebeld hadden, gearriveerd. Hij kan verder ook niets meer voor ons doen, wij kunnen alleen maar wachten. Om 14.30 beginnen ze alvast aan de auto te sleutelen, om 14.45 u komen de onderdelen en om 16.00 u is de auto klaar. Na een fikse rekening te hebben betaald ( 2 nieuwe remschijven en een nieuwe remklauw) konden we om 16.15 u vertrekken voor nog bijna 200 km. We waren blij dat de garagehouder bereid was geweest ons tussendoor te helpen. Zonder verdere problemen kwamen we om 18.45 u op de camping aan en de leiding was blij dat we er waren. We zijn nog snel naar het restaurant op de camping gegaan om wat te eten. Wat een dag !

Donderdag 16 mei
Excursie naar Heidelberg De bus komt ons om 9 uur halen en om 10 uur hebben we een stadswandeling met 2 Nederlands sprekende gidsen. Vanaf de Neckarbrücke worden we door de Altstadt geleid en bezoeken we 2 kerken. Daarna hebben we vrij om te lunchen en worden we om 14.00u verwacht voor een boottocht over de Neckar. Om 12 uur begint het te regenen en we gaan bij een Italiaans restaurant naar binnen om wat te eten ( keuze genoeg). Als we op de boot stappen regent het nog steeds een beetje.. We varen bijna 1 ½ uur stroomopwaarts tot Kleingemünd. Daar worden we weer door de bus opgepikt en om 17.00 u zijn we weer terug op de camping. Om 17.30 u hebben we “jeu de boules” gespeeld en nu is het welletjes en zijn we aan een glaasje toe.
Morgen is er weer een excursiedag.
Tot de volgende keer
Chris en Ineke

• 16 Mei 2013 - 21:51

Preethi:

hallo,

jullie pech en naomi ook. slechtweer tijdens schoolreis efteling. hopelijk weer wat meer gelukt, ondanks alles moet je het toch zonnig bekijken, jullie zijn samen.

groetjes preethi

• 16 Mei 2013 - 22:37

Marnix:

Gelukkig valt het dan nog mee met de regen overdag. Hier heeft het vandaag de hele dag geplensd. Wel balen van de pech met de auto. Dit was natuurlijk niet op te lossen met duct tape Chris :-) Veel plezier nog!

• 17 Mei 2013 - 00:57

Ineke Veerhoek.:

Dag Chris en Ineke.

Gelukkig dat de autopech verholpen is.Niet leuk maar jullie kennende blijft het vakantie plezier overeind.

goede pechloze reis toegewenst.

met groet .

Ineke Veerhoek.

• 17 Mei 2013 - 16:45

Andrea De Jonge:

Laat jullie ,,hum`niet verpesten door de auto en ook niet door de regen.....
    Echt waar......na regen komt.....
    Zo denken wij hier ook!
    De fietsen staan startklaar en de duiven zijn in goede conditie!
    Nu nog het weer......

Veilige kilometers en geen pech meer..!
    groeten Andrea en Tonny

• 19 Mei 2013 - 01:00

Jan:

wat een pech zeg. Goed dat alles nog goed is gekomen. Hier begon het vanmiddag ook iets te regenen. Wel heerlijk geluncht met natuurlijk een glas wijn er bij.