Naar Traben-Trarbach - Reisverslag uit Traben-Trarbach, Duitsland van Chris Olijve en Ineke de Klerk - WaarBenJij.nu Naar Traben-Trarbach - Reisverslag uit Traben-Trarbach, Duitsland van Chris Olijve en Ineke de Klerk - WaarBenJij.nu

Naar Traben-Trarbach

07 Juni 2015 | Duitsland, Traben-Trarbach

Hallo allemaal,

zaterdag 6 juni

We vertrekken om 9,15 u van "Schöne Aussicht". Het gaat weer een warme dag worden. We volgen de route via de autosnelweg ( ongeveer 340 km ) en het schiet lekker op. Al is er een enkele keer wat vertraging door wegwerkzaamheden. Tegen 13.00 u waren we in "Parkhotel". We werden al verwacht.
De kamer ziet er goed uit. Voor de eerste keer hebben we een bad met douche!
We eten en drinken wat op het grote buitenterras en wandelen daarna wat langs de oever van de Moezel. Er is hier lang niet zo druk met scheepvaartverkeer als op de Rijn.
Ongeveer 15 jaar geleden waren we hier in november, maar in een ander hotel. Het regende toen pijpenstelen.
Nu is het nog steeds erg warm. We rusten wat uit en eten 's avonds weer buiten.
Er zijn hier beduidend meer Nederlanders dan in de vorige hotels. Ook op de weg zagen we veel Nederlandse caravans.

zondag 7 juni
Het is weer zonnig, maar niet meer zo warm. We rijden langs de kronkels van de Moezel naar Cochem. Overal is wijnbouw op de steile hellingen. De moezelwijn is goed, niet meer zoals vroeger "Liebfraumilch"en "Moselblümchen".
In Cochem is het gezellig druk. We vinden vrij gemakkelijk een parkeerplaats en wandelen wat rond. We drinken wat en als we van de parkeerplaats weer de weg op willen rijden, is het zo druk geworden dat we er bijna niet tussen komen. We gaan snel uit de drukte naar het binnenland en maken een leuke rit met mooie vergezichten en langs kronkelige wegen. Begin van de middag zitten we op het terras van het hotel wat te drinken, als in het parkje langs de rivieroever muziek klinkt. De harmonie geeft een concert, wat heel leuk klinkt.
Verder kijken we op onze kamer hoe het afloopt met de tennisfinale op Roland Garros ( Wawrinka heeft gewonnen in 4 sets)

We eten binnen, want op het terras staat een koude wind.
Nog één volle dag en de vakantie zit er op.

Tot de volgende keer
Chris en Ineke

• 07 Juni 2015 - 22:52

Jan:

Hier ook lekker weer en 2e helft van de week wordt het weer warmer. Ik zag nog een glijbaan. Zeker wel uitgeprobeerd?

• 08 Juni 2015 - 09:40

Olaf:

Lekker genoten, gezien de foto's en berichtjes..
    Als jullie nog tijd en ruimte hebben, in Beilstein is een lekker ijszaakje.
    In wijnkelder Lipmann kun je de betere moezelwijn drinken..haha.
    Geniet er nog van en veilig thuis.

• 08 Juni 2015 - 20:55

Gerie:

Goede avond,
    Als jullie morgen nog tijd vrij kunnen maken is het kasteel een echte aanrader!!!!
    Wij vonden het prachtig en de taxi rijdt tot voor de deur!!!!
    Lopen kan ook, maar voor Chris geen aanrader. Mooie foto's .
    Goede thuisreis

• 08 Juni 2015 - 21:19

Preethi:

Hoi,

Nou de vakantie zit er bijna op. Rij voorzichtig en kom veilig thuis.m
    We horen je dan wel weer. Bel effe als je veilig thuis bent.