Naar het Zwarte Woud - Reisverslag uit Hornberg, Duitsland van Chris Olijve en Ineke de Klerk - WaarBenJij.nu Naar het Zwarte Woud - Reisverslag uit Hornberg, Duitsland van Chris Olijve en Ineke de Klerk - WaarBenJij.nu

Naar het Zwarte Woud

04 Juni 2015 | Duitsland, Hornberg

Hallo allemaal,

woensdag 3 juni

Om 9.15 vertrekken we uit Tulfes. het gaat een warme dag worden en dan zijn we blij met de airco in de auto.
Omdat de Arlbergtunnel van april tot november gesloten is , hebben we een alternatieve route gekozen over de Fernpas ( 1200 m).
Het is behoorlijk druk, maar alles rijdt. Er komen ons veel Nederlandse en Duitse caravans tegemoet.
Als we bij Füssen over de grens willen worden we aangehouden door de politie , paspoortcontrole. Dit is vanwege de uitgebreide veiligheidsmaatregelen voor de Top van de G7 die zaterdag in Garmisch Partenkirchen begint. Toen wij vanuit Oberammergau richting Italië reden, was er ook al zo veel politie op been.
We hebben helemaal langs de noordkant van de Bodensee gereden, waar we af en toe een glimp van opvingen. Het was erg druk op de weg (meestal 2 baans ) met af en toe wat langzaam rijdend verkeer. Het schoot dus niet vlug op.
Uiteindelijk kwamen bij Triberg en volgden de instructies naar Honberg op. Bij Niederwasser stonden al borden "Hotel Schöne Aussicht ". Dit ging richting een smal geasfalteerd weggetje kronkelend omhoog ( stijging 16% ). Er kwam geen eind aan, af en toe borden met richting hotel. Chris meestal in de eerste versnelling naar boven. Eindelijk kwam er een plateau met een heel grote parkeerplaats en waren we er. Gedurende 8 km waren we gestegen van 400 naar 900 m. We hadden het gevoel aan het einde van de wereld te zijn. Bij de receptie zeiden ze dat hier de wereld pas begon.
Het is een heel groot hotel De kamer is goed, maar we hebben geen uitzicht. We zijn maar lekker in de schaduw op het terras gaan zitten met een glaasje, want het was een lange rit, 380 km. Later hebben we ook op het terras gegeten. Het was nog lang warm.

donderdag 4 juni

Na het ontbijt maken we een tocht door de omgeving. We hebben wel een gastenkaart gekregen om gratis met bus en trein te gaan, maar we geven toch de voorkeur aan de auto met airco.
Het landschap is hier weer heel anders dan in de Alpen. Hier geen besneeuwde bergtoppen, maar glooiende weiden en gemengde bossen.
Triberg is erg druk en we rijden zuidwaarts naar Titisee. We zijn hier vroeger wel ( Chris veel vaker) op wintersport geweest. Hier is het ook ongeveer als Sluis op zondagmiddag. We eten wat op een schaduwrijk terras en maken het rondje af.
Nu rusten we wat en misschien gaan we straks wel zwemmen. Eerst het zwembad maar eens bekijken. In de hotelkamer zijn badjassen een een tas met handdoeken. Ook is hier een uitgebreid Wellnes centrum, maar dat is niet zo aan ons besteed.

Tot de volgende keer
Chris en Ineke

• 04 Juni 2015 - 17:00

Jan:

Enerverend. Dus nu toch de bikini uit de koffer?

• 04 Juni 2015 - 17:39

Preethi:

he, wel een foto. mijn moeder in een zwembad. dat kan ik me niet eens herinneren dat je dat ooit hebt gedaan.
    hier is het ook heerlijk. morgen tropisch warm. zaterdag met 3 vrienden een bbq

• 05 Juni 2015 - 09:25

Chris Olijve En Ineke De Klerk:

Het zwembad blijkt een binnenbad te zijn, heel warm en dampig. Dit is geen optie voor ons.