Naar het Gardameer - Reisverslag uit Levico Terme, Italië van Chris Olijve en Ineke de Klerk - WaarBenJij.nu Naar het Gardameer - Reisverslag uit Levico Terme, Italië van Chris Olijve en Ineke de Klerk - WaarBenJij.nu

Naar het Gardameer

29 Mei 2015 | Italië, Levico Terme

Hallo allemaal,

vrijdag 29 mei

Vandaag maken we een uitstapje naar Riva. Riva ligt aan de bovenste punt van het Gardameer. Chris was er vroeger wel geweest toen zijn kinderen nog klein waren. Hij herkende het helemaal niet meer( wat wil je na zoveel jaar) en het was vreselijk druk en geen parkeerplaats te krijgen. We zijn toen langs de oostkant van het meer een stuk naar het zuiden gereden. Uiteindelijk vonden we in Casteletto di Brenzone ( heel klein plaatsje met lange naam ) een parkeerplaats en en heel leuk restaurant buiten aan het water. We hebben er heerlijke vis gegeten ( Branzini=zeebaars). Ze vragen altijd of je ook water bij de wijn wilt. Wij zeggen dan altijd: "nee, water is alleen om te wassen"( in het Italiaans) De bazin moest er om schaterlachen ze kende die uitspraak nog niet.

Het weer is nog steeds heel goed 24 graden, maar het is niet zo helder als gisteren

Op de terugweg zijn we nog rond het Lago di Caldonazzo gereden. Dat is groter dan het Lago di Levico.

's Avonds gaan we Levico Terme in en het blijkt daar een beetje feest. Bij navraag zijn er dit weekend bierfeesten.
We eten ergens buiten op een terras. Het is nog steeds een aangename temperatuur.
Een leuke dag.

Tot de volgende keer
Chris en Ineke

• 29 Mei 2015 - 22:55

Jannie Fransen:

Kijk, precies zoals ik me jullie herinner. Bovenste best humeur en genieten van alle goede dingen des levens! Bedankt voor jullie verslagen. Dat er nog maar meer mogen volgen. Groetjes.

• 30 Mei 2015 - 11:17

Job Hendriksen:

Een restaurateur vertelde me eens dat hij als antwoord kreeg op de raag: Wilt U water bij het eten:

Water daar neuken de vissen........

Maar ik weet niet hoe je dat zegt in het Italiaans.