Met de kabelbaan - Reisverslag uit Mühlbach, Italië van Chris Olijve en Ineke de Klerk - WaarBenJij.nu Met de kabelbaan - Reisverslag uit Mühlbach, Italië van Chris Olijve en Ineke de Klerk - WaarBenJij.nu

Met de kabelbaan

26 Mei 2015 | Italië, Mühlbach

Hallo allemaal,

dinsdag 26 mei

Vandaag begint de dag met zon. We gaan vandaag met de kabelbaan naar boven, naar Maranza op 1400 m.
Het begint een beetje te regenen, klein buitje maar. Prachtige vergezichten!
We lopen ( stijgend ) naar het kerkje wat van binnen verrassend rijk versierd is.
Er is nog een kabelbaan naar 2100 m. daarvoor moeten we nog een stuk lopen, wat voor Chris met de krukken best zwaar is.
Dit is echt een skilift met krassen op de ruiten van ski's en stokken. We komen boven de boomgrens. Het is wel een stuk kouder dan beneden en we zijn blij met onze dikke jassen. Boven in de Nesselhütte eten en drinken we wat.
De kabelbaan heeft ook lunchpauze. Het is een bijzonder moderne kabelbaan met automatisch doorlopende cabines zonder personeel.
Als we weer helemaal beneden zijn is het eerste wat we doen onze jassen losmaken.
Bij de VVV vragen we naar de mogelijkheden van bus en trein. We krijgen een compleet spoorboekje waar ook buslijnen in staan en plattegronden van diverse plaatsen in de buurt.
Terug bij het hotel ziet de baas ons al aan komen sjokken. We drinken op het terras een glaasje wijn. Nu zitten we lekker op het balkon van onze kamer. Deze dag was al weer goed.

Tot de volgende keer
Chris en Ineke

• 26 Mei 2015 - 17:34

Jan:

Bergen zijn altijd prachtig als je uit dit platte land komt. En mooi weer. Volgende week voorspellen ze hier ook beter weer.