Rondje door de streek - Reisverslag uit Dinkelsbühl, Duitsland van Chris Olijve en Ineke de Klerk - WaarBenJij.nu Rondje door de streek - Reisverslag uit Dinkelsbühl, Duitsland van Chris Olijve en Ineke de Klerk - WaarBenJij.nu

Rondje door de streek

21 Mei 2015 | Duitsland, Dinkelsbühl

Hallo allemaal,

donderdag 21 mei

Volgens de weerberichten zal het vandaag droog blijven.
Bij de documentatie van de reisorganisatie ( Rebel Travel) zit o.a. ook een rondje door de streek om Dinkelsbühl. We rijden eerst door enkele dorpjes naar de Hesselberg( ruim 650 m). Daar boven hebben we een schitterend uitzicht op de omgeving. We wandelen hier praktisch alleen.
Daarna rijden we weer langs kleine slaperige dorpjes naar het kasteel Dennenlohe ( www.Dennenlohe.de), waar mooie rododendron tuinen moeten zijn.
Als we er aankomen staan er zeker 4 bussen en tientallen auto's op de parkeerplaats. Dat belooft wat. In de tuin zelf vinden we al die mensen niet meer terug. De rododendrons staan in volle bloei, prachtig! Er bloeien ook gouden regen, blauwe regen, kastanjes en seringen en ook de waterlelies en lisdodden beginnen te bloeien. De zon schijnt en het wordt gewoon warm.
De vogels fluiten voortdurend, net een symfonie. We genieten!
Na ruim anderhalf uur lopen door de tuinen zijn we een beetje moe en aan wat eten toe. Het restaurant van het kasteel is nog best ver lopen en als de passagiers van die 4 bussen daar ook eten wordt het een beetje druk. We rijden dus terug naar Dinkelsbühl en eten heel smakelijk bij de plaatselijke Chinees.
Nu rusten we wat uiten bekijken de route voor morgen. We gaan dan naar Oberammergau ( 205 km ). Hopelijk knapt het weer daar een beetje op.
Tot de volgende keer
Chris en Ineke

• 21 Mei 2015 - 18:39

Jannie Fransen:

Het was weer een mooie "natuurschone" dag, zo te zien. Leuk om het op deze manier mee te maken.
    Bedankt voor het verslag. En geniet nog maar zoveel je kan. Groetjes uit IJsselstein.

• 21 Mei 2015 - 18:40

Preethi:

moesten jullie anders wachten op eten, beter he om ergens anders te eten.
    het weer is hier niet slecht. we boeken vooruitgang met de kinderen Van Wim. We gaan steeds meer winnen.

weer zien het steeds beetje voor beetje positiever in. nou het weer bij jullie ook positief blijft kan het niet meer stuk , toch?

groetjes Preethi, Wim en de meiden

• 21 Mei 2015 - 22:16

Els Buitenhuis:

Hallo Ina en Chris,
    Fijn weer even wat reisverslagen te kunnen lezen.Heb eergisteren ook een berichtje
    verstuurd maar dat is kennelijk niet doorgekomen. Mooie fofo's maken jullie! Cultuur
    en natuur. Er valt gelukkig nog heel wat te bewonderen en te beleven in deze wereld!
    Ga vrolijk verder en goede voortzetting van deze reis. Ik kijk al weer uit naar het volgende
    berichtje.
    Hartelijke groet uit de Hoeksche Waard, Els.