Berchtesgaden - Reisverslag uit Berchtesgaden, Duitsland van Chris Olijve en Ineke de Klerk - WaarBenJij.nu Berchtesgaden - Reisverslag uit Berchtesgaden, Duitsland van Chris Olijve en Ineke de Klerk - WaarBenJij.nu

Berchtesgaden

04 Mei 2014 | Duitsland, Berchtesgaden

Hallo allemaal,

zaterdag 3 mei

We gaan nu op weg naar eigenlijk het begin van de reis.
Toen we vertrokken was het nog droog, maar bij München begon het te regenen en het bleef regenen en hard ook. Dat was vervelend rijden, maar we zijn er gekomen, alleen zag je niets van de omgeving.

Dit hotel ( Alpenhotel Kronprinz) is nog leuker dan het eerste. We hebben een heel ruime kamer waar zelfs een bankstel in staat en ook de badkamer is ruim. De Wifi is weer gratis. Het hotel verstrekte als service gratis kaartjes ( à € 13.90 ) voor een boottocht over de Königssee hier in de buurt. Ook kregen we een soort toeristenpas voor o.a. goedkoop parkeren.
Het restaurant ziet er heel gezellig uit en de bediening is erg vriendelijk.
Het uitzicht moet heel mooi zijn , maar door de bewolking en de regen zijn de bergen niet te zien. Wel hebben we lekker gegeten.

zondag 4 mei
Als we wakker worden zijn de straten nat van de regen..brrrr...
Na het ontbijt besluiten we maar naar de Königssee te rijden voor de boottocht, zitten we tenminste onderdak. Het regent niet, maar het is niet meer dan 5 graden. Met onze pas krijgen we inderdaad 50% korting op de parkeerplaats. Er lopen al tamelijk veel mensen rond voor zo'n kille dag.
De boten zijn elektrisch aangedreven, dus lekker stil en goed voor het milieu. Onderweg zien we door de wolken dat er nog verse sneeuw op de bergen is gevallen. Op een bepaalde plek blies de bootsman op zijn trompet, zodat we de prachtige echo konden horen.
In Sankt Bartolomä moesten we uitstappen. Daar was o.a. een visrokerij van in het meer gevangen vis. We hebben er een heerlijk gerookte saibling ( een soort forel) gegeten
Op de terugweg begon een heel klein zonnetje te schijnen, maar koud was het nog steeds ( 9 graden).
Volgens weeronline wordt het vanaf morgen een stuk beter. Daar hopen we dan maar op. Morgen gaan we naar Opatija in Istrië.
Tot de volgende keer

Chris en ineke

• 04 Mei 2014 - 15:06

Preethi:

Hoi, k hoop dat jullie beter weer krijgen. Hier schijnt de zon. Ik ben helaas het 3e deelkwijt van de auto. Morgen hebben we een nieuwe auto voor 7 personen. De kost is alleen een nieuwe kentekenbewijs 20euro. En dde koste van de nieuwe APK.. zijn.we goedkoper uit belasting en verzekerung.
    Gr..uit blerick

• 04 Mei 2014 - 16:59

Jan:

Wij duimen voor mooi weer. Wij hadden in iedergeval prachtig weer vandaag. Helemaal binnendoor gereden. Prachtige koolzaadvelden. EWnorm veel.

• 05 Mei 2014 - 13:43

Job Hendriksen:

Restaurant Opatija aan de Hobbemakade in Amsterdam was, ik schat 1965, onze eerste kennismaking met Joegoslavie. We aten mixed grill met o.a. radnici, gevulde flensjes toe...

Goede reis,

Job Hendriksen

• 05 Mei 2014 - 13:48

Job Hendriksen:

Restaurant Opatija aan de Hobbemakade in Amsterdam , ik schat 1965, was onze eerste kennismaking met Joegoslavie.( behalve De herberg met het hoefijzer van den Doolaard ) We aten er mixed grill met o.a. radnici en gevulde flensjes toe en koffie met drap uit zo'n kannetje....

Goede reis,

Job Hendriksen