Rhein in Flammen - Reisverslag uit Remagen, Duitsland van Chris Olijve en Ineke de Klerk - WaarBenJij.nu Rhein in Flammen - Reisverslag uit Remagen, Duitsland van Chris Olijve en Ineke de Klerk - WaarBenJij.nu

Rhein in Flammen

15 September 2013 | Duitsland, Remagen

Hallo allemaal,
zaterdag 14 september

Om 16.30 u kwam dezelfde luxe bus ons van de camping halen. De rit naar Oberwesel duurde meer dan een uur. Het ligt nog ten zuiden van Koblenz. In Oberwesel was het al enorm druk, ook vanwege de wijnfeesten en er stonden al honderden bussen. Op advies van de reisbegeleiders had iedereen een stoeltje meegenomen.

Het was nog zo ver lopen naar het centrum dat het Chris te veel werd. We hebben toen onze stoeltjes uitgeklapt op het voetpad aan de Rijnoever wat meer gedaan werd. ( zie foto ). We zaten recht tegenover het vuurwerkterrein. Onze reisbegeleidster bracht ons tot onze verrassing twee glaasjes wijn. We hebben daar uren gezeten en ons geen minuut verveeld. Er voeren veel versierde passagiersboten heen en weer en er werden ook diverse boten met honderden mensen ingeladen.
Het werd steeds drukker en al gauw kwamen diverse medereizigers bij ons staan en zitten.
Alle passagiersboten werden drie rijen dik op stoom gehouden tegen de stroom in ( enkele tientallen ).
Tegen 10 uur barstte een groot vuurwerk los dat ongeveer tot half 11 duurde.
Toen moesten al die duizenden mensen hun bus , auto of ander vervoermiddel weer opzoeken. de boten op de Rijn moesten onder leiding van de waterpolitie keren en hun weg vervolgen.
Al met al waren we pas om 12 uur terug op de camping. Het was gelukkig de hele avond droog gebleven.

zondag 15 september
De zon schijnt en iedereen heeft de luifel afgebroken terwijl hij nog droog is.
Vanavond is het afscheidsdiner in het campingrestaurant en morgen gaan we naar huis.
Tot de volgende keer
Chris en Ineke

• 15 September 2013 - 13:40

Jan:

Gisteren, zaterdag, was het bar en boos hier. Vandaag is het redelijk goed. In iedergeval droog. Veel plezier vandaag en smakelijk eten met het afscheid diner.

• 15 September 2013 - 14:01

Job Hendriksen:

In 1970 hebben wij op onze huwelijks reis iets soortgelijks gedaan.
    We logeerden bij een wijnboer (Zimmer frei ) in Kroev aan de Moezel. De boot van Koeln-Duesseldorfer, die voer tussen Koblenz en Trier v.v., pikte bij alle haltes mensen op en bleef liggen bij Bernkastel waar het oogstfeest werd gevierd. Vanaf de boot had je een schitterend uitzicht op het vuurwerk dat werd afgestoken zonder dat je in het gedrang kwam, want in Bernkastel zelf kon je over de hoofden lopen.
    Bedankt voor jullie reisverslag.

• 15 September 2013 - 16:54

E.c.buitenhuis:

Hallo Ina en Chris,
    Heb weer met veel plezier jullie reisverslag gelezen.Jullie hebben weer het een en ander aan kennis
    opgedaan en om over na te vertellen! Leuk hoor.Ik ben zelf ook op pad geweest, eerst naar de kinderen
    in Friesland om te helpen,want Elisabeth is weer gestart met haar werk bij Rieks daarna een paar dagen
    naar Belgie naar vrienden.Ben vanmorgen weer teruggekomen.
    Tot horens! Els.

• 16 September 2013 - 12:13

Orson En Brigitte:

Het was weer leuk om alles te lezen. Gelukkig hebben jullie naar verhouding veel zon gehad en aan de foto's te zien smaakte de wijn ook goed.
    Goede reis terug en tot snel Gr Orson en Brigitte