Concert in Bonn - Reisverslag uit Remagen, Duitsland van Chris Olijve en Ineke de Klerk - WaarBenJij.nu Concert in Bonn - Reisverslag uit Remagen, Duitsland van Chris Olijve en Ineke de Klerk - WaarBenJij.nu

Concert in Bonn

14 September 2013 | Duitsland, Remagen

Hallo allemaal,

donderdag 12 september

Het weer is buiig. We doen wat boodschappen en luieren wat.
Om 18.30 u staat de bus klaar om ons naar Bonn te brengen. En wat voor een bus ! Zo'n chique bus hebben we nog niet eerder gehad. Er zit zelfs een keukentje in.
Deze avond is er een concert van het Pittsburg Symphony Orchestra. voor de pauze wordt er "Conjurer" van Corigliano, concert voor percussie met strijkers en koperblazers gespeeld. De solist was Martin Grubinger. Dit was zo'n geweldige virtuoos op houten xylofoon, metalen klankpijpen en trommels, dat we ademloos geluisterd hebben.
Na de pauze speelde het orkest de" Rapsodie Espagnol" en de "Bolèro" van Ravel. Het publiek was zo enthousiast dat er 3 keer een toegift werd gespeeld. Een geweldige avond !

vrijdag 13 september
Vandaag een vaartocht over de Rijn. Het is droog met af en toe een zonnetje. Wij gaan op de fiets naar de aanlegplaats ( 2 km van de camping ) en de boot vertrekt tegen 12.30 u. Eerst gingen we een klein stukje stroomopwaarts en dan stroomafwaarts naar Bonn. Onderweg werd aangelegd bij diverse dorpjes, waar passagiers in en uitstapten. Er was druk scheepvaartverkeer op de Rijn en er voeren veel Nederlandse Rijnaken. Omstreeks 16.30 u waren we weer terug in Remagen. Een leuke tocht.
Wij gingen op zoek naar een restaurant dat vis op de kaart had. We hebben een lekkere forel gegeten en terug op de camping nog lang buiten gezeten met een glaasje.

zaterdag 14 september
De dag begint met regen. We lunchen in het campingrestaurant. Aan het eind van de middag gaan we met de bus naar Oberwesel waar het vuurwerk "Rhein in Flammen" te zien is. Hopelijk werkt het weer een beetje mee
Morgen is het afscheidsdiner en maandag gaan we terug naar huis.

Tot de volgende keer
Chris en Ineke

• 14 September 2013 - 15:44

Jan:

Een schrale troost, het weer is hier niet veel beter

• 14 September 2013 - 17:49

Gerie:

Goede Avond,

Jullie verhaal weer gelezen! Geniet nog maar, want het weer is hier pet, maar niet koud
    tot nu toe, maar ze voorspellen herfstweer.
    Goede reis terug naar huis.
    Groetjes Co en Gerie

• 14 September 2013 - 19:48

Preethi:

het weer is hier net herfst. en dan elke dag naar gent. vandaag naar Breda geweest met veel regenen en 2files. en tevens veel wegzaamheden in Breda zelf. moe , maar gelukkig weer thuis. rij voorzichtig en veel plezier jullie laatste avondmaal